Národný projekt POP III – Národný inštitút vzdelávania a mládeže (nivam.sk)
Názov projektu: Pomáhajúce profesie v edukácii III. , ktorý nadväzuje na ukončené projekty Pomáhajúce profesie v edukácii II. a Pomôž mi a ja Ti ukážem svoju jedinečnosť
Inkluzívny tím na našej škole funguje od 01/2021. Je zložený zo špeciálneho pedagóga, 2 školských psychológov (MŠ+1.st ZŠ, 2.st ZŠ+GYM) a troch asistentov učiteľa a pokračuje vo svojej činnosti aj tomto projekte. Jeho prínos pociťujeme v oblasti kontaktu so žiakmi so ŠVVP a učiteľmi. Členovia tímu pracujú jednotlivo aj skupinovo s týmito deťmi, ktoré pri vhodnom vedení a prístupe dokážu plniť požiadavky, ktoré na ne kladie výchovno-vzdelávací proces. Členovia tímu:
- sa spolupodieľajú na vytváraní pozitívneho, motivujúceho a dostatočne bezpečného prostredia pre vzdelávanie, v ktorom žiaci opakovane zažívajú úspech, čím sa znižuje negatívny dopad ŠVPU na ich vzdelávania a prežívanie.
- pomáhajú lepšie porozumieť špecifickým vzdelávacím potrebám detí s ŠVVP.
- spolupracujú s CPPPaP a inými odborníkmi.
- koordinujú program vzdelávania detí so ŠVVP.
- venujú sa reedukácii, precvičovaniu, posilňovaniu učiva aj popludní.
- zvlášť sa venujú žiakom prvého ročníka, u ktorých boli v spolupráci s triednymi učiteľkami detekované ťažkosti.
- venujú maximálnu pozornosť duševnému zdraviu učiteľov i žiakov.
- pracujú na vzťahoch manažmentu školy s podriadenými, na skvalitňovaní vzťahov učiteľov s rodičmi, na ich vzájomnej otvorenej komunikácii, akceptácii.
Na jednotlivých pozíciach inkluzívneho tímu sú kvalitní a odborne zdatní pracovníci, čo prináša vynikajúce výsledky vo všetkých oblastiach fungovania našej školy.
Máme za to, že tradičné školstvo len v malej miere nazerá na inklúziu ako na nevyhnutný prvok, ktorý musí v svojom chode pojať a pevne ukotviť. Je preto prirodzené, že na zavedenie koncepcie inkluzívnej výchovy a vzdelávania je potrebné vytvoriť primerané organizačné podmienky. Naša škola, ktorá v sebe združuje materskú školu, základnú školu a gymnázium, sa rozhodla ísť cestou inkluzívnej výchovy, cielene plánovať a postupne realizovať organizačné a procesuálne kroky zavádzania princípov inklúzie v škole. Sme presvedčení, že sme vykročili na cestu zmeny, vnímajúc jej nevyhnutnosť v dnešnom meniacom sa svete.