Milí žiaci!
Na týchto odkazoch nájdete online materiály pre 5. až 9. ročník k predmetom využívajúcim informačno-komunikačné technológie na vyučovacích hodinách.
Predmet/vyučujúci
Informatika, vyučujúci: Ing. Zdena Weagová, Mgr. Nikola Lacková
Školský digitálny koordinátor: Ing. Lucia Palková
Zaujímavé tipy od ŠDK na hodiny:
Angličtina:
Zahraj si TETRIS s AI
Staň sa znalcom umeleckých diel
Rieš tajničky z rôznych oblastí
Hudobná výchova:
Maľovaná hudba
Zhudobni svoju maľbu 🙂
Blob OPERA – v opere 🙂
Zahraj si Ódu na radosť – na violončele
MIZOU je skvelý nástroj na precvičenie tak cudzieho jazyka ako aj rôznych iných oblastí (GEO, MAT, HUV …). Jedna zo zaujímavých aplikácii je vhodná na hodinu hudobnej výchovy. Vyzvite študentov zábavnými kvízmi o hudobných faktoch a histórii. Učitelia môžu použiť tohto chatbota na posilnenie vedomostí a podporu výskumných zručností: Čo vieš o hudobných dielach?
Aplikácia je zdarma, je ale potrebné sa registrovať, napr. cez google konto.
Programovanie s micro:bitmi:
Pr. 1 Obojsmerná komunikácia. Kliknutím na link spustíš programovacie prostredie makecode.microbit.org.
Vysielač:
https://makecode.microbit.org/_XwAahX9J5bye
Prijímač:
https://makecode.microbit.org/_JyV4jf0iHi4P
Doplňujúce úlohy:
a) čo by si musel urobiť, aby sa reťazec, ktorý ti zobrazí iniciály od tvojho parťáka, zopakoval 2x po sebe?
b) doplň kód, aby si sa, po skončení komunikácie, parťákovi poďakoval (pozor, reťazec môže mať maximálne 19 znakov) 😊
MICRO:BITY
Hra: micro:miner
Autor: Tadeáš Palko, 8.A
Cieľ hry: Dostať „baníka“ (blikajúcu LEDku) z ľavého dolného rohu do pravého horného rohu.
Návod: Tlačidlom A odštartuješ hru. Na začiatku je nastavený počet stien (statických LEDiek) na 5. Kým hru neresetneš (tlačidlo B), každou ďalšou hrou (stlačením tlačidla A) sa zvyšuje počet stien o 5 (niektoré steny sa môžu aj prekrývať). Počet stien si môžeš zobraziť stlačením tlačidiel A a B súčasne. „Baníka“ posúvaš nakláňaním micro:bitu (pohybuj kurzorom myši ale neklikaj myšou) vždy pred „baníkom“ a nechoď mimo okraj micro:bitu. Keď „baník“ narazí na stenu, tak ju rozbije (LED sa vypne) a „baníka“ vráti na štartovnú pozíciu. Takto pokračuješ (v prebíjaní stien), až kým sa „baník“ nedostane do pravého horného rohu.
Videonávod (ako sa pohybovať v simulátore):